Dokumentärt reportage


Nej, säger du,

det

är så

som jag ser det.

Du ser fel.

-Men jag ville ju bara

en dialog.

För att vi skulle kunna

komma överens.

-Vi är överens,

men vårt samarbete brister.

Gör nu som jag har sagt!

***

ena ministern

är en kvinna

med mätbar stake

***

blir aldrig norm

om ett par dagar

glömd

***

Det fanns en tid

när arbetarna hade mage

Det fanns en tid

då också jag ville släppa garden

Det enda jag nu är säker på, är att

vi måste skratta mera

Vi måste absolut kunna skratta åt allt.

Åt vad som helst.

***

Först nu

när min kropp börjat brytas ner

kräver den uppmärksamhet

***

Innan skulle den kliva åt sidan

för ett jämlikt intellekt

Det var aldrig meningen

att jag skulle bära behå

men jag gjorde det ändå

***

jag är enbart den kropp

som ingen försäkrat

en kropp i en ålder

som aldrig mer blir en vinst

***

Inte ens för vetenskapliga mätningar

Ja, säger du

det är så

jag ser det.

Jag raderar mina kommentarer.

Helst skulle jag vilja

radera mig själv.

Kommentera

