granne med gud


Det är jag som bor granne med Gud. Jag känner h*ns blickar från andra sidan häcken. I övrigt sköter jag mitt och h*n sitt. Det råder inte precis någon osämja oss grannar emellan.

Jag söker ju förståss något mindre. Lättstädat. Bättre ordning. Färre ungar, men vad gör man i dessa tider? Det är inte lätt att få tak över huvudet, för någon.

Jag har inte skaffat en enda unge. Jag fick dem i present. (Inget kvitto, ingen bytesrätt.)

Det ser rätt flott ut, grannhuset. Bekvämt och ombonat. Ibland önskar jag mindre distanserade grannar. En del grannar hjälper varandra, går ut med hunden tillsammans och hämtar in posten när den ene åkt på semester.

Själv åker jag inte på semester och har ingen aning om vad grannen sysslar med. De flesta som arbetar hemifrån brukar väl bege sig på tjänsteresor ibland, åtminstone. Författare kan väl i och för sig, vara ganska skygga. Men ändå; en bibelförfattare? Någon gång ibland, vill väl alla se sig om i världen?

Nej, jag går inte här och blänger snett, inte! Men ett eller annat kan man ju inte låta bli att notera.

Kommentera

