vesper


Gud, det vore jäkligt bra om varje människa fick
känna sig fullkomligt innesluten i oändlig kärlek
så fort man bara blundar.

Goe, snälle gud, om dina vingar inte vore som en sparvs
utan som en grips vingar, eller åtminstone som en örns,
då fick du gärna svepa dem runt mig,
hur många varv du ville.

Gång på gång dyker en viss reklam upp
på alla omöjliga ställen; som om även reklam
skulle kunna vara ett tecken; ja, varför inte?

Men om du nu vet allting, vet du då inte, också detta
att om du vill nå mig behövs mer än en signal;
mer än en fingervisning.

Gud, det vore hursomhelst jäkligt bra om jag
fick fortsätta känna mig fullkomligt innesluten
i detta obestämda, oerfarna; fortfarande
sedan

– när jag inte längre blundar.

Kommentera

