Gerda


jag blundar och faller
jag faller djupt
men jag sover inte
jag drömmer inte att jag faller
ändå faller jag
jag ligger tungt mot madrassen
ändå faller jag
ligger på sida i fosterställning
i reflex fälls ändå kroppen ut
drar förbi golvet
vill gå till botten med det här
i ett bottenlöst djup
jag faller
jag vill gå före
jag vill gå efter
jag vill vara den viskande stämman i ditt öra
urtidshav och urskogsdjup
att du aldrig faller ensam
att jag faller med dig
att jag faller förbi min egen botten
fast jag inte drömmer
faller jag i ditt bottenlösa djup

Kommentera

