Leah


Jag såg dig idag
när du skyndade genom korridoren
Jag är en olycka du tillfälligt fick bära
Bilden finns kvar. Din blick avslöjar
Tänds av blundande ögonlock
när natten kommer
Jag önskar jag vore
Ett behagligt minne
Inte ett nederlag

Din kyss dröjde på min kind
Längre än anständigheten tillåter
Därom råder ingen tvekan

Jag är värd din kärlek
men det finns regler för allt
Vad skulle de ha för betydelse
om vi inte accepterade dem?

Det människan inte fattar
saknar förmåga att påverka hennes liv
Organismen lever sitt liv
Kroppen reagerar förutsett
En sekund bara – sedan
underhandlar tankarna

Jag såg dig i korridoren idag
för att ha bråttom gick du sakta
Något stannade när du såg mig
För en sekund stod jorden stilla
Eller stannade bara din tanke, befriad

Frånrörelsen
Varje steg förde dig bort
och mig åt ett annat håll
Ett gemensamt beslut
Något obestämt stod stilla
En sekund bara

One thought on “Leah

  1. Annamaya Öhlund skriver:

    Jaa tänk så komplex mötena är mellan oss människor. Någon som betytt så mycket blir sedan en flyktighet i en korridor. Vackert om det sociala spelet.

Kommentera

