Clementa


Ur mitt hjärta springer
min hand
Hur skulle något kunna
skilja dem åt?
Springer efter så gott jag kan
det goda jag ville och det goda jag förmått
Hinner dåligt med att vara arg på orättvisor
Hinner dåligt med att ta hand om krukväxter
Den värld man assimilerar
faller sönder
i brist på restaurering
När allt blir bra igen
Finns inte ord nog att uttrycka
behoven man glömt
Amazing Grace
När allt blir bra igen
Clementa Pinckney fann smycket, Cynthia Hurd fann ynnesten
Susie Jackson fann behaget, Ethel Lance fann elegansen
DePayne Middleton fann välviljan, Tywanza Sanders fann takten
Daniel L Simmons fann fristen, Sharonda Singleton fann anståndet
Myra Thompson fann prydnaden

Presidenten leder begravningsföljet i unison sång
när Clementa Pinckney fann nåden
i Charleston’s Emanuel African Methodist Episcopal Church
genom sina händer gav de oss en förebild
sa Barack Hussein Obama II
salt för öga
öga för tand
tand för tunga
vatten för blod
nåden är din, och vanmakten. Amen. Och hoppet en evighet.
Hur skulle någon förmå
skilja oss åt?
Ut ur min hand springer du
mitt hjärta

Kommentera

