Jag orkade höra

Jag orkade se

Jag orkade bära

Inget vackert smycke

Ett stinkande gömme

En tyngd

i mitt bröst

Vibrerande

i skräck

för hur mycket mer

hur mycket tyngre

hur mycket mer skärande

Ihärdigt skriande

smärta

jag ska åläggas

Bära

Hur många fler oväder

stormar

maror

måste jag 

utmattas 

uthärda

rida

Jag vill

 höra

Jag vill

se

Jag vill 

orka

Bärga 

mitt vibrerande skräckslagna hjärta

Sätta i säkerhet

Förbinda

Utan förmildrande

Utan ursäkter

kvalificera

Kommentera

