granne med kaos


Det är jag som bor granne med Kaos. Jag känner hans blickar från andra sidan häcken. I övrigt sköter jag mitt och han sitt. Det råder inte precis någon osämja oss grannar emellan.

Men nu tänker han etablera sig i pappersbranschen. Lansera sitt eget toalettpapper och detta har han dekorerat! Han har tryckt mitt namn på pappret, som om jag vore något slags varumärke. Fritt att egenmäktigt använda för eget syfte. För snöd vinnings skull.

Vad skulle ni gjort om ni själva haft en sådan granne?

Det ser rätt flott ut, grannhuset. Bekvämt och ombonat. Ibland önskar jag mindre distanserade grannar. En del grannar hjälper varandra, går ut med hunden tillsammans och hämtar in posten när den ene åkt på semester.

Själv åker jag inte på semester och har ingen aning om vad grannen sysslar med. Som de flesta andra som arbetar hemifrån uppskattar jag integriteten.

Men nu då; har mitt blygsamma författarskap verkligen kunnat väcka sådan anstöt? Jag har inte haft för avsikt att lysa från en viss nisch, får då mitt namn aldrig förknippas med feelgood?

Med min enkla samhällsanalys har jag aldrig syftat till att styra över marknaden, inte! Jag kan verkligen inte hjälpa det, men nu känner jag mig grovt utnyttjad!

Kommentera

