Sigvard


Jag skulle kunna packa en väska

och ge mig av till fots

köpa biljett för mina sista pengar

hur långt bort skulle det räcka?

 

Härifrån har jag

både barnets och djävulens perspektiv:

Härifrån ser jag hur långt som helst!

Begynnelsen och slutet.

 

Jag vill inte skaffa ett par övergivna katter

för att ha någon att tala med om frälsning

-om jag bara förmådde att packa min väska!

Unnade mig att ge mig av.

 

Djupa rynkorna har kommit för att stanna

smörjer nykomna desperat.

Jag har levt två tredjedelar av livet

sannolikt är en tredjedel av livet kvar.

 

Perstorpsplattform. Ett myller av människor

i Sigvardbernadottdesignen. Ankomsthallen.

Bror Bruk: Avflyttad. Tant Tappning: Avflyttad.

Mor Massa är kvar. Tåget går noll-ett eller fyrtioåtta

över hel

beroende på vart du ska deporteras.

Härifrån har jag

både barnets och djävulens perspektiv:

Härifrån ser jag hur långt som helst!

I det överreklamerade ljuset.

 

Jag skulle kunna skaffa

ett par övergivna katter.

 

Kommentera

