Decorata


Bli vän med sin kropp
Bör man
Älska sin kropp
Säger många
Att det är viktigt

Om kärlek har jag lärt mig
Att den växer med avståndet

Hur skulle jag kunna älska dig, kropp?

Är du inte bara ett fängelse
Och vår symbios något slags Stockholmssyndrom
Jag, i egenskap av chef för verksamheten
Har restaurerat dig några gånger
Gått över fasad, system och stammar
Men kanske slarvat ibland
Med mat och sömn
En aning
Och sex
I synnerhet

Ja, vän vill du nog inte vara
med mig
längre

Hur skulle det vara med ett samarbete?

Jag ingår inte avtalslösa förbindelser
Jag vill att du redovisar
Vad du är beredd att göra för mig
Om jag tillmötesgår ditt krav
Att ta hand om dig

Kommentera

