Hypanartia


Du är min ängel
den här natten är vår
svep mig i din svarta vinge
i ett enda ögonkast redan penetrerad

vänd mig
bänd mig
till min yttersta gräns
väck mig från den obetydliga döden
visa mig den rymd du behärskar

bräck mig
täck mig
luft andas jag inte mer
vin gör mig inte längre yr
din tyngd över mig
och under mig ditt oändliga rike

Du är min ängel
den här natten är vår
svep mig i din svarta vinge
i ett enda ögonkast redan penetrerad

tygla mig
flyg mig
tämj min lust till lydnad
fräls mig från den obetydliga döden

drick mig
klyv mig
andas ditt vatten, din jord,
ditt blod gör mig yr
din besvärjelse under mig
och över mig
din rymd att behärska

bedjande barnaögon släckta

Kommentera

