om


Om du fanns för mig
Skulle jag klamra mig fast tills jag drog dig ned
Till mänsklighetens Yttersta Utpost

Om du fanns för mig
Skulle jag slå mina ben omkring dig I ett famntag du aldrig glömde
jag ville aldrig vara ditt ansvar
jag ville bara vara närmast
håll mig därför
som en fjäril i din kupade hand
som en omistlig investering
som hjärtats tyngd och skuldrornas lättnad

Skulle jag dra dig ner till ett djup du aldrig trott möjligt
Om du fanns
Skulle jag lyfta dig till nivåer du aldrig trott Mätbara
Till ett perspektiv du aldrig drömt
Om du fanns
Ville jag återvända till ytan, men är inte säker på om jag fått med mig allt från botten än.
Här är så mycket som behöver bärgas.
Om du fanns
Skulle jag aldrig tveka

Kommentera

